FruAndersson

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Andersson - 18 december 2010 18:11

... det tyckte iaf gubben inne på Hemköp att han var när han frågade en dam vid spel/tobak om var återvinningen var. Han var kraftigt berusad och damen såg en aning besvärad ut. Hon muttrade när hon gick förbi mig att sådana dumma frågor svarar hon minsann inte på. Strax därefter när Saga och jag stod i kassakön kände jag en påtaglig doft av alkohol. Tror du inte att jag hade en annan berusad karl bakom mig i kön. Han började prata med Saga som tryckte sig allt hårdare mot mitt ben. Han såg ut som en sådan gubbe man helst inte vill ska prata med sin fyraåriga dotter. Inte i det skicket iaf. När vi sedan gick hemåt gick jag och funderade. Min första tanke var - vilka tragiska människor, har de inget bättre för sig än att supa sig fulla och ofreda människor på en helt vanlig lördagkväll. Men sen tänkte jag en gång till, det är snart jul, och denna högtid kanske inte är en sådan glädjens tid för alla. Kanske man själv hade valt att berusa sig bort från verkligheten  om man inte hade någon att dela julen med. Man ska inte vara så snabb med att döma människor, det ska bli mittnyårslöfte.   

 

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<<
December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Ovido - Quiz & Flashcards