FruAndersson

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Andersson - 11 januari 2011 20:36

Idag köpte fru andersson mjölkersättning till sin lille bäbis. Tror det kan vara bra att börja prova lite med någon flaska om dagen. Något i mitt undermedvetna har på något vis skuffat bort idén om att göra ett försök för plötsligt känns det som att han inte är så liten längre. Fyra månader på söndag. Jag blir lite skraj när tiden går så fort. Jag vill inte missa eller glömma något viktigt med min lilla gosse. Nu finns det ju dem som ger sina barn flaska hela dagarna men det känns så stort nu, för oss, för då kan han plötsligt vara utan mig. Han blir inte lika beroende av att jag ska finnas till hands med mat och det är nog det som känns lite konstigt. Hur som helst så prövade vi med ersättning idag. Första gången satt vi spända av förväntan och han började snutta men vad händer? - han somnar! Jahapp.. han vaknade till senare och då prövade vi igen och då snuttade han i sig nästan allt. Duktiga lilla plutt. Nu finns det inget som säger att det kommer gå lika bra nästa gång men vi tar en dag i taget. Jag vågade inte ens fotografera honom där han låg och snuttade för tänk om han blir störd och kommer av sig och ALDRIG mer vill ha flaska.. aja sådär banar det iväg i mina tankar.

 

 

  

 

Det var den goda nyheten för dagen och nu över till den dåliga som också handlar om Samme. Jag är en dålig mamma, en usel dålig DÅLIG mamma. Vi satt vid vardagsrumsbordet och käkade mellis, Saga på ena sidan av mig och Samuel på andra liggandes på mage och pillade på sina leksaker. Plötsligt spiller Saga mjölk och jag vänder mig mot henne och hjälper henne torka och samtidigt ser jag min älskade bäbis falla ner mot golvet med huvudet före. Som tur var blev det ett kort fall för soffan är inte så hög och han landade dessutom på mattan, men ledsen blev han. Samtidigt känner man sig så dum. Att man "borde" ha gjort si och så. Men allt gick ju bra! Tårarna försvann till slut och han återgick till att vara sitt vanliga glada jag. Och jag är faktiskt inte en dålig mamma, jag är bäst! Bäsa mamman för mina barn :-) Ve den som vågar påstå något annat!

 

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Skapa flashcards