FruAndersson

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Andersson - 19 januari 2011 18:23

Med risk att låta som en gnällkärring nu (om man utgår från mitt tidigare inlägg) men det är med rätten på min sida att få visa mitt missnöje. Nu ska ni få höra...  (eller läsa i detta fall)

 

Glatt överraskad över ett leverans-sms går jag till Hemköp för att hämta ut mitt efterlängtade makro-objektiv.  När jag kommer fram till posten råkar expediten först tappa mitt paket .. oj! sa hon, hoppas det inte var något ömtåligt. Jo sa jag, det ligger ett objektiv däri.. ojdå sa hon, då får du komma tillbaka om det hänt något med det. Javisst sa jag. När jag får paketet i handen börjar det kännas oroväckande för innehållet liksom åker fram och tillbaka däri. Börjar ana oråd alltså. Jag öppnar på plats och konstaterar att klantskallarna har placerat mitt nya fina objektiv löst liggande i kartongen! Den ligger i sin orginalförpackning men LÖST i en större kartong, utan något som stöttar upp den som exempelvis skumplast, frigolit eller liknande. WTF tänker jag och visar även expediten som håller med om att det inte var någon smart lösning. Paketen väller ut när de anländer till posten avslöjade hon även. Jag vill inte veta hur många stötar fram och tillbaka den fått på vägen till slutstation.

 

När jag kommer hem ringer jag med en gång till Pixmania som säger att jag kan skicka tillbaka det och få ett nytt om jag vill. Jag sa som det var att jag provat objektivet, det fungerar, men vad gör jag om det går sönder om en månad, eller två eller tio? Det kan ju mycket väl vara pga att den skakat löst fram och tillbaka i ett paket, och hallå? Det är ju ett OBJEKTIV vi talar om! Inte en sko eller en bok. Mjaa .. sa han, fungerar det nu så borde det ju inte vara någon fara. Men skicka tillbaka det om du vill. I det skedet tackade jag för mig.

 

Grejen är den, att skickar jag tillbaka objektivet, har jag en känsla av att det kommer bli en "never ending story", och att jag i slutänden kommer vara så pissed-off att jag skiter i att skicka tillbaka det nya objektivet som jag återigen fått tillbaka i samma smarta förpackning. Inte kommer de packa in ett nytt objektiv i bommull bara för att det ska till just mig liksom, och jag vill ju så gärna ha det. Knivigt. What to do? Ska jag lita på min intuition? För som de allra flesta vet .......... så har ju vi kvinnor oftast rätt. ;-)

 

Måste ju testa lite hehe...

 

  

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Ovido - Quiz & Flashcards