FruAndersson

Alla inlägg under januari 2011

Av Andersson - 6 januari 2011 14:27

Jag älskar mina barn över allt annat i hela världen. Utan tvekan. Men idag var jag nära på att slänga ut det ena på blocket.se Jag kunde till och med gå på med på hemkörning. Saga har med andra ord en dålig dag. Hon har varit ifrån dagis, host harkel ursäkta förskolan heter det numera, aldeles för länge. Hon har lagt all möjlig tänkbar energi på att reta gallfeber på mig hela morgonen och dagen. Hur F_N kan folk vilja skaffa TRE barn. Nehepp två räcker gott för mig. Problemet är att nu har hon åkt till farfar...

 

...och jag saknar henne redan   

 

 

  

 

 

 

 

Av Andersson - 5 januari 2011 21:33

Borde finnas en kategori för I löööve men sätter dessa snygga skor här. Me like! Ska köpa någon gång när jag får ett köpryck och ett nytt måste ha-begär.

 

  





Av Andersson - 5 januari 2011 17:05

Idag städade vi bort julen, inte en endaste julpryl finns kvar och jag fick till och med min man till att stryka gardiner OCH två dukar. De ni! Och jag har det på bild dessutom. Är ju inte varje dag man har sin man i vardagsrummet som står och stryker gardiner och dukar I BAR ÖVERKROPP!!! haha

 

  

  

På eftermiddagen idag var Saga och jag i statsparken och åkte skridskor med kompisen Maya och hennes mamma Sofia. Det var helt otroligt idylliskt vackert. Allt var vitt och det fanns en liten isbana man kunde åka på. Ett av träden var upplyst med massor av små ljus och det snöade lite lätt. Helt otroligt fint var det! Självklart hade fru Andersson glömt kameran hemma.. suck.. Saga tyckte inte det var lika kul att åka idag så för hennes del blev det inte mycket åka. Efteråt gick vi och fikade på Janelings, det var mer intressant.


Ser fram emot morgondagen. Då ska jag och girlsen ut och käka som vi brukar göra ibland. Bord är bokat och det ska bli sååå kul! See ya tomorrow girls!!!   

Av Andersson - 4 januari 2011 22:23

 

     

 

Det blev ju riktigt lyckat detta. Fru andersson fick för sig att baka och detta blev resultatet! Kärleksmums bakade med 100 % ren kärlek. Helt klart fem kakor av fem möjliga! Eller som min allra käraste Saga skulle ha sagt...

 

 

PERFEKT!!!

 

  

Av Andersson - 4 januari 2011 17:02

Jag har inte direkt några fantastiska nyher eftersom jag varit sjuk ett par dar. Är sakta på väg att återhämta mig. Både Samuel och jag har åkt på en riktigt jobbig förkylning, både näsa och ögon rinner och det dunkar i mitt stackars huvud. Hade lovat min kära dotter att åka skridskor så igår begav vi oss till isbanan och åkte. Det var första gången hon åkte och hon var riktigt duktig faktiskt. Det blev många vurpor för henne så klart men hon kämpade på och i morgon ska vi till statsparken och åka. Det är ju helt enkelt så att har man barn så har man inte tid att vara sjuk man får köra på i vanlig takt för tyvärr är det ju så att barn inte tar hänsyn till att man helst vill ligga på soffan och sova hela dagen. Herr andersson har även fått för sig att börja med biorummet nere i källaren så jag har dessutom fått underhålla BÅDA barnen. Jihaa.. that´s life! Synd jag inte hann ta kort på rummet innan han började för det är kul med före och efterbilder. Nehepp nu måste jag knapra i mig en alvedon.. mitt huvud gör ont! Bloggar kanske lite mer senare. Ciao!


  


Tyckte isbilden passade in här efter allt skridskoåkande. Jajamän, det är mitt ansikte på bilden! Finns mycket man kan göra med lite fotofixande :-) I´m the queen of ice!

Av Andersson - 2 januari 2011 21:05


Några foton från 2010


   

  


         

Av Andersson - 2 januari 2011 10:24

Jahapp så var man inne på andra dagen på det nya året och jag försöker tänka ut hur jag ska komma igång med min träning. Hittills har man promenerat lite å så men det krävs ju liksom något mer för att bli av med gravidkilona. Ska försöka komma igång med min poweryoga men jag måste hitta nåt som sporrar mig lite med. Testa något nytt som passar mig! Någon där ute med bra förslag? Dans e ju min grej men då vill jag börja tillsammans med någon. Man är ju inte riktigt lika smidig som man var förr det är jag helt på det klara med men beach 2011 närmar sig och sanningen är den att jag helt enkelt inte mår bra när jag inte är i form. Jag får ge mig själv en spark i häcken och börja mitt nya liv ... ska gå och möta Jenny på stationen idag, det är en början iaf, att låta bilen stå hemma. Jag kan verkligen behöva en promenad efter allt svullande vid nyår.

Nu måste jag börja fixa iordning mig. Gott nytt år i efterskott till alla!

Av Andersson - 1 januari 2011 12:50

Några foton från i höstas. Det var aldeles fruset ute och löven var taggiga av frost.

 

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Skapa flashcards