FruAndersson

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Andersson - 8 februari 2011 19:41

Jag funderar och funderar och funderar, och så funderar jag lite till. Nu är fru Andersson igång med bryderierna. Tankarna går kring val av skola för Saga för jag har kommit på att min lilla tjej inte är så liten längre. Hon ska ju för tusan börja förskoleklass till hösten 2012. Herregud säger jag bara, vart tog min lilla bebistjej vägen?

 

Samtidigt går mina tankar kring vårt val av förskola till lilla Samuel. Jag har hittat en friskola här i stan, British Junior som är en intrenationell skola med planer på att även öppna förskola så det vore ju bra att ha barnen "samlade" på ett och samma ställe. Jag är ännu lite osäker på den här skolan och har bestämt mig för att gå på deras öppethusdag som är i mars. Jag prioriterar högt att Saga ska ha möjlighet till arbetsro när hon börjar skolan och vad jag har hört så är det bra arbetsklimat på denna skola. Det är även viktigt med engelska som är ett språk man arbetar med och till stor del talar på skolan. Viktigt i dagens läge anser jag. Jag har även läst mycket om skolan och jag gillar mycket av deras "tänk". jag måste ringa min kära mor och far och höra med dem vad de tycker.

 

Någon som vet något om denna skola? Erfarenheter? Skriv gärna till mig isf tips tas emot med öppna armar!


  

Av Andersson - 8 februari 2011 10:19

Så här ser det ut när Samme äter gröt. Sanering!

 

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Skapa flashcards