FruAndersson

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Andersson - 10 februari 2011 19:07

Oj så fort saker och ting kan förändras. Bara i ett kick sådär, och fru Andersson hänger som vanligt inte med utan flackar runt hemma som en boll i ett flipperspel. Jo, som jag skrev sist så skulle jag ju få några extra vuxenpoäng på listan genom att gå på föräldrarådsmöte men jag tror jag förlorade några istället för jag fick ringa och förklara mig icke närvarande. Allt gick bra fram till att Sagas barnvakt kom, då ringer mobilen. Det var Ann från Studiefrämjandet som ringde. Ja, det stämde att jag hade mejlat och frågat när det skulle komma information om fotokursen jag anmält mig till, tyckte liksom det borde komma någon kallelse någon gång. Nu råkade det vara så att fru Andersson helt hade missat att på inbetalningskortet som kom för ett litet tag sedan stod det med små bokstäver att kursen började den 2:a februari klockan 18.30-21.00 För det första.. varför skriver man sådan information på ett inbetalningskort? Borde man inte få en sån där "Välkommen till..." lapp? Fru Andersson hade alltså missat första tillfället och svor så tapeterna lossnade från väggarna. Har man betalat för fem tillfällen á 2,5 timme vill man liksom inte missa ett.

 

Fru Andersson får eld i baken iaf och försöker samla tankarna för hur hon ska lösa situationen. Föräldrarådsmöte OCH kurs samma kväll = nej, det blir för lång stund ifrån Samuel. Jag ringde som sagt och avbokade mig själv från mötet och for runt hemma och samlade ihop kameraprylar. Dessutom skulle man ha med sig ett fulladdat batteri och mitt var självklart ... tomt. Vad trodde jag liksom? Det fick iaf laddas så mycket det gick.

 

Kursen var iaf helt okej, fast jag måste erkänna att det måste sett rätt skumt ut med en grupp människor som stod och fotograferade studsande pingisbollar och en radiostyrd bil, vilket var kvällens övning. Att ställa in olika lägen på slutartid och exponeringstid. Precis den krångliga och nödvändiga kunskap jag är ute efter. Nu ska jag sätta igång och steka lite äppelpannkakor och längta till sommaren. Bajsmycket snö som vräker ner jue... gillas inte!

 

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Skapa flashcards