FruAndersson

Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

En obehaglig upptäckt...

Av Andersson - 26 februari 2011 18:08

Jag har tyvärr fått erfara att vi inte är ensamma här i huset, och då talar jag inte om några spöken, andar, demoner eller annat hokus pokus (även om jag för ett väldigt kort ögonblick blev lite orolig eller vad man nu ska kalla det)

 

Konversation med min man förra kvällen...

 

Jag - Tyst! Hörde du?

Man - Nej vaddå?

Jag - tyst!...skruva ner ljudet!

 

(Mannen skruvar ner - knäpptyst i huset - skruvar upp ljudet igen)

 

Jag - Nu! Schhhhhh!!!

 

Skruvar ner igen och mycket riktigt, det är något som låter. Tillsammans smyyyyger vi, fram lååångsamt och försöker lokalisera vart ljudet kommer ifrån. Vi kommer in i köket - stannar upp - lyssnar - följer prasslet - själv dyker jag ner på golvet - kryper fram till kylen. Hela tiden hör vi ett "prassel prassel" som att något gräver och prasslar någonstans från kylen. Plötsligt hör vi ett högt "piiip pip pip piiip! någonstans från området bakom kylen/frysen.

 

Jag - Va faaan det är ju en råtta därinne!!

Mannen - Ja, jag drar fram kylen

Jag - Neeeej! Då kanske den kommer ut!

 

och jag liksom ser framför mig denna råtta i kattsize som står på bakbenen och fräser åt oss bakom kylen. Nej, kylen fick stå kvar, fast Jonas bankade lite på den. Då blev den tyst.

 

Jag har liksom gått hela dagen och intalat mig själv om att råttan har försvunnit men till min stora besvikelse gjorde den sig påmind igen idag på dagen och fast jag dunkade till i väggen så fortsatte den att föra liv där bakom någonstans! Jag har nu sorterat bort alternativet att införskaffa en sån där snäll variant av råttfälla, som stänger in den i en liten låda med ostbit. Jag är övertygad om att den här råttan inte ens får plats i en sådan fälla, då snackar vi kartong med en hel ostfan som bete, jag lovar! Minst!

 

Hua vi får se vart den här historien slutar...



 
 
Malin Johansson

Malin Johansson

26 februari 2011 18:33

fin blogg! :)

http://www.maaliinjohansson.bloggplatsen.se

Andersson

26 februari 2011 22:37

Tackar och bockar :-)

 
Chrissie

Chrissie

27 februari 2011 09:59

Så obehagligt. Hoppas det ordnar sig snart med råttan.

http://jinxedchrissie.blogspot.com

Andersson

27 februari 2011 11:00

Ja, det hoppas jag med! Usch! Man hoppas ju på att det inte är en hel familj där bakom. Råttfällor skall inhandlas idag!

 
Ingen bild

Anna

27 februari 2011 13:16

Se det possitivt, råttor håller andra skadedjur borta, så egentligen är det inte så farligt..=) bara de hålelr sig BAKOM väggarna =)

Andersson

27 februari 2011 14:25

Anna... brukar man inte skaffa katt för att hålla bort råttor? Råttor gnager på både det ena och andra i väggarna, ledningar, isolering och gud vette f-n. Hoppas de inte röjer och förstör alla saker man har förvarat i alla kartonger i källaren.. :-/

 
Ingen bild

Anna

27 februari 2011 19:06

Jo kanske men kajsa har inte det uppdraget =)

Andersson

28 februari 2011 15:16

Dagens katter är för lata.. de behöver ju inte jaga, de räcker att mjaua lite så får de en fylld matskål :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 april 2013 10:24

Där är jag just nu. Skicka in kameran på lagning eller vänta på nästa tillfälle jag ska till Stockholm och lämna in den då. Hm.. För övrigt är vi hemma idag med men har räknat med att jobba imorgon igen. Överväger att rigga fotostudio i vardagsru...

Av Andersson - 15 april 2013 09:50


Hej blogg! Det var länge sedan. Nu när man ändå är hemma och vab:ar kanske man kan göra ett tappert försök att få igång bloggen igen. Skulle behöva göra om min header med men det får vara ett senare projekt. Samme och jag är hemma idag och snorar i k...

Av Andersson - 10 november 2012 14:25


På förmiddagen åkte vi till statsparken med barnen för att mata änderna och leka lite i lekparken. Till en början tyckte Samme att det var riktigt skoj med änderna som flockades runt hans fötter men efter att en and tog hans lilla finger för en brödb...

Av Andersson - 29 oktober 2012 17:25

Idag är det riktigt blåsigt och bitigt ute. Tog en promenad till konditoriet med Elin och barnen, gick hem och fikade. Mer än så har jag inte velat vara ute idag. Har lyckats sitta ner och redigera förra helgens foton med men jag är långt ifrån klar....

Av Andersson - 16 oktober 2012 21:10


Kan inte påstå att jag är en person som tror på övernaturliga ting som spöken, andar och andra väsen. Kan inte heller minnas att jag någon gång har sett eller varit med om något som skulle kunna tolkas som något övernaturligt. Men min 2 åriga son har...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Ovido - Quiz & Flashcards