FruAndersson

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Andersson - 27 februari 2011 15:48

... och det tycker jag är tjusningen med fotografering, att man kan ha haft en plan från början hur ett foto ska bli, men i slutänden så blev det något annat. Det är kreativitet! Min fotolärare tipsade oss om att skissa upp en bild, fuck that! säger jag.. låt fotot bli vad det blir MEN med kontroll över kamerainställningar.

 

Jag hade planerat att fotografera mina barns fötter, nära varandra och ja.. liksom.. jag hade en bild i mitt huvud. Nu är det ju så att man inte kan säga åt en 4-åring och en 5-månaders bäbis att ligga stilla, och dessutom samtidigt, så jag lyckades inte få bilden som jag hade tänkt, men spelar roll? Den blev ju bra ändå! (kan inte bli annat med dessa underbara fossingar i fokus)

 

Jag höll bokstavligen på att garva på mig när jag stup i kvarten fick vända tillbaka Samuel som glatt snurrade över på mage, vilket han nyss lärt sig att göra och gärna gör så fort han får tillfälle. Snabb som tusan är han dessutom så man fick vara snabb med kameran. Extra roligt med att han garvar lika mycket som mig när jag vänder tillbaka honom.

 

  

Av Andersson - 27 februari 2011 14:25

Okej blomman, STRIKE A  POSE!

Dessa föremål ingick i förra onsdagens fotoövningsmoment. Ljussättning! Kul att trixa och fixa med ljus och skuggor. Fräsig bil va?

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Skapa flashcards