FruAndersson

Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Kvällsfotografering

Av Andersson - 3 mars 2011 15:56

Inte varje kväll man står mitt på torget i e-tuna med stativ och kamera uppriggat, men det gjorde alltså jag igår kväll. Vanligtvis fotar man i dagsljus så det var intressant å fota statsmiljö i lite andra ljusförhållanden. Det var alltså sista tillfället på fotokursen och det känns faktiskt som jag fått en del valuta för pengarna. Har lärt mig en hel del nytt faktiskt.

 

För övrigt är det snuvigt här hemma. Saga, som nästan aldrig blir sjuk, har åkt på sin andra förkylning på kort tid. Hon hostade och hostade igår kväll att jag trodde hon skulle spy. Men hon sov bra hela natten och har varit pigg idag.

 

Råttnytt - Idag stod jag och stampade på råttan. Jovisst det är sant. Synd bara att det låg ett golv emellan. Jag som aldrig brukar lyckas somna på dagarna gjorde det idag när jag låg och vilade på soffan, Samuel sov i sin vagn. När jag låg och vaknade till ur min skönhetssömn hörde jag plötsligt ett förbannat krafsande någonstans ifrån, fast denna gång kom det inte från köket. Ljudet kom från närmare håll. Denna gång lokaliserade jag ljudet till golvet i matrummet. Den här förbannade råttan grävde och krafsade så mycket så jag kände vibrationerna genom golvet där jag stod. Han jobbar hårt med att förstöra mitt hus den där råttan. Äckliga djur! Kan den inte bara kliva i den där fällan så jag kan få lite lugn och ro här hemma någon gång.

 

*Psst! Du råttan! Du kan inte tänka dig å .... typ ... flytta till grannen.. eller nåt, har hört att dom ska ha ett jädrans gott och fint hus, varmt och mysigt, mycket nyare! Ostbågar? Får det lov å va? Kex? Choklad? Finns en stor bit bakom kylen har jag hört...

 

    

 
 
jennie

jennie

3 mars 2011 17:38

du måste ta dit anticimex eller nån som kan ta bort kräket!

http://failsafe.blogg.se

Andersson

3 mars 2011 18:09

Jag får hota med det om inte rådisen försvinner

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 16 april 2013 10:24

Där är jag just nu. Skicka in kameran på lagning eller vänta på nästa tillfälle jag ska till Stockholm och lämna in den då. Hm.. För övrigt är vi hemma idag med men har räknat med att jobba imorgon igen. Överväger att rigga fotostudio i vardagsru...

Av Andersson - 15 april 2013 09:50


Hej blogg! Det var länge sedan. Nu när man ändå är hemma och vab:ar kanske man kan göra ett tappert försök att få igång bloggen igen. Skulle behöva göra om min header med men det får vara ett senare projekt. Samme och jag är hemma idag och snorar i k...

Av Andersson - 10 november 2012 14:25


På förmiddagen åkte vi till statsparken med barnen för att mata änderna och leka lite i lekparken. Till en början tyckte Samme att det var riktigt skoj med änderna som flockades runt hans fötter men efter att en and tog hans lilla finger för en brödb...

Av Andersson - 29 oktober 2012 17:25

Idag är det riktigt blåsigt och bitigt ute. Tog en promenad till konditoriet med Elin och barnen, gick hem och fikade. Mer än så har jag inte velat vara ute idag. Har lyckats sitta ner och redigera förra helgens foton med men jag är långt ifrån klar....

Av Andersson - 16 oktober 2012 21:10


Kan inte påstå att jag är en person som tror på övernaturliga ting som spöken, andar och andra väsen. Kan inte heller minnas att jag någon gång har sett eller varit med om något som skulle kunna tolkas som något övernaturligt. Men min 2 åriga son har...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Ovido - Quiz & Flashcards