FruAndersson

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Andersson - 7 mars 2011 19:29

Igår var vi ute på promenad hela familjen.. det var otroligt fint väder, då åker kameran fram... what else?

 

  

Av Andersson - 7 mars 2011 15:49

  

Av Andersson - 7 mars 2011 09:35

I lördags hände det! Jag satt och knappade på datorn och hörde plötsligt ett obekant ljud från köket, men inte det vanliga krafsandet utan den här gången ett dovt "smack". Fru Andersson är lite seg sådär på kvällskvisten och kunde inte koppla med en gång vad det var för ljud men efter en liten stund ramlade poletten ner. Råttfällan!!! Grabbarna satt nere i källaren och spelade spel så jag for ner och hämtade mannen. Kylen drogs fram och mycket riktigt, en råtta i råttfällan. Ingen liten mus eller liknande utan en RÅTTA. Tämligen död också. Allt enligt planen liksom. Triumf! Men ändå, trots att råttfan retat gallfeber på mig i flera dagar, så kan jag inte låta bli att tycka synd om eländet. Jag började genast - men ååå stackars, stackars stackars ... rätt över nosen dessutom nämen åå.. ja och så vidare. För en råtta? Ja, man e som man e. Mannen avlägsnade råttan och grabbarna återvände till källaren och jag till datorn. Efter en halvtimme hörs plötsligt ett ljud... krafs krafs........... krafs krafs krafs!

 

*En väldigt lång ful ramsa, ej lämpad för barnöron*

Fru Anderssons dåliga samvete försvann lika snabbt som det kommit. IDag ringer Fru Andersson Anticimex.

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Skapa flashcards