FruAndersson

Alla inlägg under juli 2011

Av Andersson - 8 juli 2011 19:34

FETT varmt säger jag bara, på ett sätt så som bara Saga säger det. Har försökt att vara ute så mycket som möjligt idag och jag har försökt få lite ordning på poolen. Har inhandlat klor och tillbehör så man kanske kan ta sig ett dopp imorgon. Fast då kommer det säkert regna :-) Det har varit åska i luften hela dagen men inget regn har synts till ännu. Skulle vara skönt med lite regn, då slipper man vattna :-)


 




Av Andersson - 8 juli 2011 09:41

Hemma hos familjen Andersson råder frid och ett behagligt lugn. Samuel sover i sin vagn, Saga har sprungit över till kompisen och själv sitter jag här och väntar på att Jennie och lille Elis ska komma på besök. Det ska bli trevligt att träffa dom för det var ett tag sedan och man vet ju hur snabbt bebisar växer. FÖR snabbt. Min plutt har redan tagit sina första steg, sex steg är nog rekordet just nu.


Eftersom Trassel ska vara innekatt i tre veckor så innebär det att vi inte kan ha dörrar och fönster öppna som tidigare. Igår konstaterade jag att det helt enkelt inte håller. Jag och Samuel drog iväg till Jula och köpte fönsternät. Det är rätt lätt att räkna ut hur vårat vardagsrum, som i vanliga fall är som en bastu, blir när man inte kan öppna upp. Vi höll på att få värmeslag så det fanns ingen annan lösning. Ska förmodligen köpa en golvfläkt med för det är vaaaarmt i vårat hus.



 

Det är mycket spännande utanför fönstret, fast vad är det för konstigt nät i vägen?

Av Andersson - 6 juli 2011 20:09

Nu har vi hämtat Trassel :-) Denna helt underbara lilla katt har satt klorna i mitt hjärta redan. Hon sa inte ett knyst i bilen hem från katthemmet och här hemma har hon gått runt och utforskat varje liten vrå. Nu ligger hon på mattan i vardagsrummet och slappar vid Sagas fötter. Det känns som hon har funnit en naturlig plats i vårt hem och har helt funnit sig i rollen som ny familjemedlem hos familjen Andersson. Samuel som älskar allt med fyra ben har redan funnit en ny favoritaktivitet, att vifta med Trassels pinnvippa som hon lyckligt far runt efter och Samuel skrattar hysteriskt.


 

Av Andersson - 4 juli 2011 08:31

... som känns som en söndag för Jonas är ledig idag och det är en hel del som ska fixas idag. Rörmokaren kommer och ska dra nya rör i källaren och så ska han fixa kopplingen till vårt nya handfat inne på  toaletten som är under renovering. Ja, jag säger VI för jag är ju ändå med och bestämmer hur det ska se ut :-) så får Jonas fixa till det, då är jag ju med och renoverar, eller hur?


Eftersom vi inte kommer kunna använda toaletter och avlopp över huvud taget på hela dagen så får vi fly fältet, hem till Elin och kolla in Elins nya hus! Spännande!


Igår var vi hela familjen på parken zoo och kollade på Eric Saade. Weee... fast Saga tyckte självklart han var bra. Hennes stora idol! Synd jag glömde kameran bara... (som vanligt)


Idag åker vovve Sami hem :-( Jag som just vant mig vid att vara vovve-matte. Hoppas jag får låna honom någon vecka snart igen.


 

Av Andersson - 2 juli 2011 09:38

Som jag skrivit om tidigare så har vi smultron på tomten, MASSOR av smultron, stora och framförallt goda är de också. På strå ska de va så klart och sen börjar man ju vrida och vända på det och fick till ett "S". S kan stå för mycket, SAGA, SAMUEL, SOMMAR och varför inte STRESS för det är vad denna dag kommer bestå av. Barnkalas hos Sagas dagiskompis står på schemat och sen raskt hem för att sticka ner på stan igen och jobba. Som det var på jobbet sist så kommer det inte  bli annat än stress den här gången också. Lördag och allt. Men vet ni vad? Nästa vecka är min sista jobbvecka sen är det SEMESTER, ahh ett till "S" :-)


 

Av Andersson - 1 juli 2011 13:19

... för nu har alla fotoprylarna kommit (nästan) ! Tror ni jag är lite nyfiken? Har dessutom fått hem en intressant bok om modellfotografering som jag också är nyfiken på.


Funkar det att läsa, hålla koll på barn, städa och bygga studio samtidigt?


    

 

Samuels ljuvliga små fossingar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Ovido - Quiz & Flashcards