FruAndersson

Alla inlägg den 28 maj 2012

Av Andersson - 28 maj 2012 13:29

Jag har en go och fin dotter jag. Hon började på fredagen med att påminna mig om att det faktiskt var morsdag på söndagen. På lördagen hade hon gjort en överraskning till mig, hon hade städat sitt rum! Hela skrivbordet var tomt och sängen var flyttad till sidan där garderobsdörrarna var. Oj! Sa jag, vad du har städat! Vart är alla sakerna som stod på skrivbordet? De hade hon lagt i garderoben. Men hur ska du göra när du ska in i garderoben då? Undrade jag. Då flyttar man bara lite på sängen svarade hon. Och detsamma gällde när hon skulle dra ut lådorna i byrån. Aja tänkte jag, hon städade ju iaf på sitt lilla vis, och berömde henne för vad fint hon hade gjort. 


På söndagen, alltså morsdag, kom jag ner i vardagsrummet och blev serverad en kopp vatten och en banan. Oj! Tack sa jag. Vilken fin överraskning! Present fick jag med. En kalaspåse innehållandes:


En bil

En vissen blomma

En sten

Ett armband

En sjöstjärna

... och en liten teckning. 


Bästa morsdag jag haft! Min lilla gumma vet hur man uppvaktar sin mamma minsann.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Ovido - Quiz & Flashcards