FruAndersson

Alla inlägg under oktober 2011

Av Andersson - 25 oktober 2011 20:38

Jag vill vill vill! Det ska bli så kul! Bara det kan bli fredag någon gång, lördag också för den delen. På fredag ska jag i alla fall ut och käka med Mickis och sen vidare ut på partaj. På lördag ska jag på ljus/spelkväll hos Elin. Ska även det bli skitkul! Det var inte igår vill jag lova, att få umgås med kära vänner två kvällar i rad :-) Vi har faktiskt lyckats få barnvakt mellan fredag och lördag och det vill jag lova, är inte alltid det lättaste det heller. Jag höjer mitt glas redan nu ... SKÅL!


Uppdatering: Vill bara tillägga att fru Andersson INTE redan nu sitter och pimplar drinkar, även om tanken är frestande. Jag har bara satt mig själv på laddning.


 


Av Andersson - 23 oktober 2011 14:55

Hmm.. min son har inte förstått det här med att springa åt andra hållet när man busar med honom och säger "nu kommer jag och tar dig" .. :-D



 

Av Andersson - 23 oktober 2011 13:16

Oj, vad mycket det är som händer nu. Fick världens roligaste sak att se fram emot i februari, ja det är en bit kvar men det är så härligt att längta! Anna kläckte den underbaraste idén om att åka till fjällen i februari. Hyra stuga med tjejgänget. Mitt svar var givet, JAG ÄR PÅ! Fasiken va skoj! Skidor, pudersnö, afterski, mysig stuga med mera med mera. Har alltid velat åka på något sådant med några kompisar och nu är det verkligen på G.. 


Igår var jag och gjorde klart min tatuering. Den blev över förväntan, jag är så nöjd som man kan bli, och lite till. Fast kan man säga att en tatuering är klar? Kanske man inte kan, finns ju alltid en andra sida på armen :-D och en till arm! Nä, den ena armen får räcka.


Före & efter

 

 


  




Av Andersson - 11 oktober 2011 19:35

Min pussjulle har fått grepp om det här med att prata i telefon (kan inte förstå vart han har snappat upp det ifrån?) Så fort han får tag på en fjärrkontroll, mobil ... tja .. allt som är eller liknar en telefon, så trycker han den mot örat och låtsas prata, eller lyssna. Här om dagen fick han prova hörlurarna också.


   

Av Andersson - 10 oktober 2011 20:19

Jorå, Tradera är bra, i de flesta fall i alla fall. Fast just nu håller jag på att förgås av irritation. Oftast brukar kontakten med traderasäljare flyta på riktigt bra, men så finns det även de som INTE fungerar så bra. Vissa avstickare. Jag vann en auktion häromdagen och har fortfarande inte fått något vinnarmejl. Suck, stön, pust. Eftersom lilleman börjar på förskolan nu i veckan hade jag gärna velat få hem det där regnstället som jag till min stora förtjusning ropade in för 20 spänn på Tradera. Varför lägger man ut en massa auktioner och sedan inte fullföljer affären? Många brukar vara väldigt noga med att man ska betala in fort som f_n men sen kan man få vänta daaagar innan man får något med posten. GRR (igen) Jaja.. får väl vänta vidare, kanske kasta iväg ett något mera irriterat mejl. Jo, jaa jag är medveten om att saker kan inträffa som kan göra att det inte är högsta prio att skriva "tradera-vinnar-mejl" men iaf.. jag är irriterad. Väldigt mycket irriterad. Är jag. Nu.


Från det ena till det andra. För ett tag sedan tog jag och Jonas en tripp ut i skogen. På helt okänd mark för att leta svamp. Vi stannade på måfå någonstans mitt ute i ingenstans och gick si sådär en femtio meter in i skogen. Oj! Svamp! *plocka plocka* gick några steg till, Oj! Svamp! *plocka plocka* och så fortsatte det under den en och en halv timmes stunden vi var ute. Vi kom hem med två  kassar. Jo svamp det finns det gott om i år det har man fått höra och se och det var riktigt skoj att själv få plocka dessa goda små ting. Mindre roligt att rensa bara. Men det är smällar man får ta. Helt klart.


 


Av Andersson - 9 oktober 2011 08:07

Samuel har haft feber i några dagar. Nu när han äntligen är frisk så är det dags för nästa. Saga vaknade inatt och mådde inte så bra så Jonas har legat och sovit, ihopvikt,  i hennes lilla växasäng hela natten. Tog tempen på henne för en liten stund sen och självklart - feber. Själv har man varit rosslig och hostig ett bra tag nu och jag känner att NU får det vara nog. Träningen jag kom igång med har helt gått åt skogen.


Igår var jag och Saga och klippte oss. Självklart fick hon färgspray i håret. Grön den här gången. Blev så fin så. Har försökt få henne till att spara ut lite längre lugg men, nej, hon vill ha kort lugg, som faster Moa. Och faktiskt så är hon nog finast så. När vi ändå var nere på stan så köpte vi en ny klippmaskin till Samuel och Jonas. En dyrare variant den här gången för den förra räckte batteriet i en si sådär tio minuter, sen började den klippa låångsammare och låååångsammare. Inte så uppskattat när man kommit halvvägs i en frisyr.  Nu har vi en sån där riktig klippmaskin, med display på och allt. Jag har fått för mig att allt med display på är seriöst. Vi får allt se. And .... cut!


 

Av Andersson - 9 oktober 2011 07:36

Dagarna blir mörkare och mörkare. Skönt att ha den här fina solen i trädgården. Trodde inte det skulle bli något av mina solrosor som jag satte rätt sent men till slut så :-) Sunshine!


 

Av Andersson - 2 oktober 2011 08:10

Igår begav vi oss ut för att leta ny tv-bänk. En tv-bänk som vi inte ska ha någon tv på. De flesta har dem ju på väggen numera däribland vi. Men man kanske lite flashigt kan kalla den "medie-förvaring" då eftersom dvd och alla sånna doningar kommer hamna i den. Fint blev det i alla fall, fast det var en lång väg dit. När barnen hade somnat satte vi igång och skruva och när vi trodde att vi  nästan var färdiga, fick vi börja om igen för självklart var två av delarna fastskruvade på fel plats.  Nu pustar och suckar nog de flesta och tänker att - Vad trodde ni liksom? Ikea är Ikea har det någonsin gått smidigt med dess möbler? Men då tillägger jag snabbt att möbeln faktiskt INTE är från Ikea.


Tre golvrepor, femtiofem svordomsvisor och en skrapad axel senare stod möbeln på plats. Om det blev snyggt? Jorå, helt okej! :-)


  


Nu kanske prylarna håller ett litet tag till då allt inte står fullt synligt för lille Samme som älskar att stå och slå och banka med leksaker på tv-boxen. Skjutdörrarna tyckte han var en fiffig grej och det är ju faktiskt mycket roligare att dra en skjutdörr åt sidan och plocka ut dvd-filmer och tv-kontroller än att ta dem fullt synligt. Tack mamma och pappa säger Samme, för att ni leker gömma leksak med mig!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Skapa flashcards