FruAndersson

Alla inlägg under januari 2012

Av Andersson - 30 januari 2012 19:51

Med mig i din närhet kan du numera känna dig trygg.  Har du skurit dig? Halkat? Behöver hjärt och lungräddning? Satt i halsen kanske? I´ll be there! Jag har gått en utbildning i hjärt och lungräddning, första hjälpen och barnsäkerhet. Det var faktiskt en riktigt givande kurs på nästan fyra timmar och tiden gick snabbt som tusan. Jag har bland annat lärt mig vilka rengöringsprodukter jag absolut inte får dricka, att två korn maskindiskmedel räcker för en kraftig förgiftning av ett barn och att tomat är ett perfekt medel för att dämpa solbränna! Jovisst serdu, bara att smörja på, med kärnor och allt. Detta var några av de saker jag fått lära mig idag.


Jag har även fått lära mig att heter man Samuel kan man snabbt som ögat, medan mamma och pappa står och diskuterar, komma på att pallen går perfekt att ställa vid spisen i köket, att man kan klättra upp och stå och glatt titta ner i stekpannan. Jag såg, jag dog... sisådär tusen gånger om. (Jag är nog inte så barnsäker när allt kommer kring) Kan man utföra hjärt och lungräddning på sig själv? Det glömde jag fråga på kursen.


Någon som behöver barnvakt??


Förresten så har min son fått förkylningsastma tydligen. Han vaknar och hostar och hostar på kvällarna och nätterna och låter väldigt skrovlig i luftvägarna. Idag åkte Jonas till läkaren med honom och tog prover och grejer eftersom han varit riktigt krasslig mellanåt hela hösten och vintern. Förkylningsastma tydligen. Vi får se om medicinen hjälper inatt.


 



  


Av Andersson - 28 januari 2012 14:34

Här om natten låg jag och grubblade. Jag har inte tid med sånt, och definitivt inte ork till det men det gnagde i mitt huvud och jag kunde inte släppa det. Jag kommer inte gå på djupet i vad det handlade om kortfattat kan man säga att jag kände mig bitter, nej inte bitter snarare ... besviken på något eller någon kanske man ska säga., och så ligger jag och för en dialog i mitt huvud och allt låter så jävla bra. Jag har de rätta orden och allt som kommer ur min mun är genomtänkt och uppriktigt. Sen stannar det där.. det rinner ut i sanden, tills situationen uppstår igen, just den som jag blev besviken på gången innan. Är ni med? Nej kanske inte men jag kan inte förklara det bättre än så. Men vet ni vad? Fru Andersson har lovat sig själv en sak, kalla det ett försenat nyårslöfte, och det löftet handlar om ENERGISPAR. Jovisst, precis som det låter, jag ska börja spara på energi och i detta fall menar jag inte hushållsel, värme och vatten utan min egen energi som jag inte har så mycket av nuför tiden. Jag kör mitt race nu och tänker inte lägga kraft på dem som inte tycker det är värt att lägga kraft på mig och mitt liv. Så enkelt är det. Är man girig och tror att allt och alla skall komma till en själv utan att ge något tillbaka står man till sist kvar ensam. Är man däremot öppen och visar intresse för människor omkring sig så får man omtanke tillbaka.


Några tankar från mig.


Dessa två tar mycket energi men ger mig tusen åter. 


       


Foto: Moa Lingek Andersson

Av Andersson - 8 januari 2012 20:57

Det var inte igår vi sågs! Jag lovar, ska bli bättre på att höra av mig. Som jag skrivit tidigare, jag gillar ju faktiskt att blogga. Det är skönt att skriva av sig men det är sååå svårt att komma till kritan och sätta sig framför datorn och skriva ihop något. Helst ska det ju bli bra också. Min prestationsångest spökar som vanligt. Ibland känns det som man bara skriver bla bla blaaa och blaaaa blaaa, ja .. you get the point. Hur kul är det att läsa sånt liksom? Helt plötsligt upptäcker jag att det jag skriver för stunden egentligen bara blir - blaaaaa blaaaa men jag får stå för det för jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Det var ju ett tag sen. Jag får helt enkelt börja från och med idag så får resten komma av sig självt. Is that cool? Bra!


Jag la faktiskt märke till att det drygt var ett år sedan jag började blogga. Hurra! Eller vad säger man?

Tiden rinner iväg, jag älskar fortfarande mitt jobb, min man och mina två galna barn. Mitt hus står fortfarande kvar (nätt och jämt) mina barn växer och frodas medan jag själv krymper och blir tröttare för varje dag. Hösten kan sammanfattas med ett enda ord SJUK. Den ena förkylningen har bytts ut mot en annan nyare fräckare fränare variant. Har faktiskt en helt ny på G, och den har faktiskt börjat som alla de andra, med halsont! Fast de utvecklar sig sedan på helt olika sätt. Alltid lika spännande. Och för att lyxa till det lite extra fick jag dessutom en magsjuka på köpet med härom veckan. De ni! Här finns det resurser. 


Nej, allvarligt talat så önskar jag att 2012 blir ett aningens piggare och friskare år. Vi behöver det allihop i familjen. Lite mer kraft tack. Jag looovar att vara snäll det här året bara jag får vara lite mer frisk. Vill slippa önska mig nässpray i julklapp i år igen. 


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Skapa flashcards