FruAndersson

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Andersson - 15 maj 2012 21:04

Mina teknikprylar pekar finger åt mig just nu. Det är så irriterande, teknik ska liksom bara fungera. Mitt "nya" objektiv jag köpte begagnat för ett litet tag sedan har börjat strula. Märkte på workshopen i söndags att det dök upp "error" i displayen på kameran. Trodde först att det var kameran det var fel på, men efter att ha bytt fram och tillbaka mellan de objektiv jag har så har jag genom uteslutningsmetoden konstaterat att det förmodligen är mitt nya begagnade absoluta favoritobjektiv som strular. Det är nämligen bara när jag fotograferar med det som error dyker upp titt som tätt. När detta händer kan jag inte ställa in några manuella inställningar. Kanske jag borde jubla över att det förmodligen inte är kameran som är trasig men det känns som en tagg i sidan nu när jag ÄNTLIGEN fått fart på mina blixtar här hemma. Jag vill testa massor med ideér. Allt har börjat klaffa och så skiter det sig.


Förutom detta så strular webläsaren på min laptop. Sidor bara låser sig, både i explorer och i google chrome.


Av egen erfarenhet vet jag att när en teknisk pryl börjar strula så bara fortsätter det, fjärrkontroller, brödrostar, hårtorkar och tv-apparater. Och av egen erfarenhet vet jag, att bara tänka "laga-allt-som-har-med-kamerateknik-att-göra" kostar många pengar.


    


Lite kameratest från igår. Med en fungerande blixt med softbox! Men den går väl sönder snart den med. Ja jag är sur. 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Ovido - Quiz & Flashcards