FruAndersson

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Andersson - 18 januari 2011 20:07

Applåder jubel och färgsprakande fyrverkerier för fru Andersson, du är bäst, ingen protest! Det tog bara fyra dagar innan du lyckats förstöra en av de nya mattorna i köket. Fast det var inte jag som började, måste jag säga till mitt försvar. Saga gjorde fläcken och jag ändrade färg på mattan. We did it together! Jag kan uttrycka mig så här: Jag står och lagar mat och hör ett klonk och något som låter som ett splash! Fast inte på ett golv utan på en matta och det stämde givetvis. Saga hade försökt ta koppen som stod på köksbänken men grejen var den att det var kvar gammalt kaffe i koppen. Kaffet hamnade på nya mattan och fru andersson får spader och minns plötsligt varför hon inte köpt matta till köket tidigare. Fru Andersson springer ner med mattan i tvättstugan och tänker att 60 grader, 60 grader MINST måste det vara för att den fläcken ska försvinna, i med lite fläckborttagning med, nej inte lite, MYCKET ska det vara, det var ju faktisk kaffe! Sagt och gjort... fru andersson kliver 59 minuter senare ner i tvättstugan och ska syna den nytvättade mattan och ser till sin förvåning att den inte är större än en disktrasa! haha nejdå, men det som tidigare var vitt på mattan har nu kulören ROSA! Gulligt va? Nej det tycker inte jag heller. På tvättrådslappen kunde man tydligt se symbolen "handtvätt" 30 grader. Så nu när man kliver in i fru anderssons kök ligger där en matta med vita detaljer och en matta med rosa. Det klingar illa. Enhetlighet är fru anderssons melodi. Say no more, det blir en ny matta i morgon. PUNKT

 

Det får bli en fin vinterbild för att glömma allt slaskigt och grått som ligger utanför dörren.

 

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Ovido - Quiz & Flashcards