FruAndersson

Alla inlägg under juni 2011

Av Andersson - 30 juni 2011 11:05

Känner att jag behöver strukturera mig mera. Har massor som jag behöver göra men jag kommer mig inte för med att börja med något. Borde passa på att fixa tvätten nu när Samuel sover och Saga är på förskolan. Mmm där kom det där "borde" som följs åt med "måste", nä nu.. skärpning! Rör på fläsket! *sparkar mig själv i arslet*


Egentligen är jag bara TRÖTT!


 

Av Andersson - 29 juni 2011 08:42

Japp, nu är vi med hund en vecka framöver. Villa, volvo och vovve.. cirkeln är sluten.


Packade upp mina studioprylar igår och självklart fattades paraplyet och softboxen till blixtarna.. suck. Ringde dem idag och de skulle skicka grejerna till mig med en gång. Det kliar i mina fingar! Vill ju börja testa allt nu medsamma, helst på en gång och gärna genast om det går.


Nu ska allt och alla packas in i bilen för färd mot förskolan.



 


Av Andersson - 28 juni 2011 15:35

Ja här hemma är det rätt och slätt upp och ner idag. Samuel gnäller gnäller gnäller, andra barnet tjatar tjatar tjatar och mor i huset blir snart GALEN! Det är varmt, poolen läcker och bikinin sitter illa.  *dunkar huvudet i väggen*


Dessutom misstänker jag att Samuel har fått pricksjukan, vattkoppor. Har sett några mystiska utslag som blommat upp över natten. Får se om det dyker upp några fler.


Idag kommer mina päron hit med en av deras vovvar, Sammie, som vi ska passa en vecka framåt. Sweeeet säger Samuel som älskar Sammie. Sweet säger jag som slipper dammsuga upp maträster under matbordet. Han ställer säkert upp som fördiskare i diskmaskinen med. Finns det fler som har bäbisar som äääälskar diskmaskiner eller är det bara min? Han kommer krypande i en väldans fart så fort man öppnar diskmaskinsluckan sen vill han gärna stå och pilla med tallrikarna och besticken i bestickkorgen. Inte så fräscht om det är smutsig disk i.

Dessutom är vi marsvinsvakt åt ett par marsvin. Jovisst här har vi snart ett helt zoo, bara å lämna sitt djur här. Anytime! Tur att vi är en familj som älskar djur :-)


* Avtalet gäller i utbyte av tjänst. Djurägaren ställer mer än gärna upp som barnvakt inom snar framtid vid valfritt datum och tid *


Vet ni vad!? Mina fotostudioprylar har kommit!!!! Har bara öppnat lite grann sådär men Samuel lät mig inte fortsätta. Vill packa upp och testa NUUU! Ska kolla in när han somnat för kvällen, i lugn och ro. Ser framför mig hur jag packar upp grej för grej och svettandes står i ett myller av blixtar, reflexskärmar och bakgrunder och sladdar som jag trasslar in mig i så jag snubblar rätt ini den nya bakgrunden som *ritsch* går mitt itu  och ena ungen som skriker och andra som tjatar och telefoner som ringer och .....


Gissa slutet på detta scenario.


Se så lugn och harmonisk jag kan se ut ...  nej bilden är inte tagen idag.


 

Av Andersson - 27 juni 2011 08:46

Var ju bara tvungen att fota Annas fina kopp när vi var där, och appropå kopp.. snart kommer Elin på kaffe! Jaaaaa!


 

Av Andersson - 27 juni 2011 07:48

Igår var jag, Sagas kompis och mamma på parken zoo. Oj vad roligt ja... *host harkel* .. barnen hade det. Nu har jag köpt säsongskort för en vuxen och ett barn så det blir nog fler besök i sommar. Den här gången hoppade vi över djurparken och tog bara tivolit så planerar vi att ta djurparken nästa gång. Där har man ju liksom varit några gånger så den fick vänta den här gången.


Vi avslutade besöket med att titta på Tobbe Trollkarl som uppträdde på lilla scenen. Saga var måttligt road och satt och snuttade på sin tumme undre större delen av showen. Sen kröp hon upp i mitt knä och somnade. Skärpning Tobbe! :-)


Just ja, när vi stod i kö till en av åkattraktionerna, en sån där barnvariant av fritt fall som far upp och ner, så hörde jag en förälder som ropade åt killen som skötte åkandet (vad nu en sån kallas??) att han inte skulle starta och pekade mot ena sidan. Det visade sig att han hade missat att fälla ner säkerhetsbygeln på en hel sida! Han såg lite förlägen ut och gick fram och fällde ner byglarna. Sen startade han.

Jag HOPPAS det finns något säkerhetssystem som gör att maskinen inte startar vid ett sånt tillfälle. Annars hade det ploppat ner en och annan unge under den färden. Burr! Vad otäckt!


 

Av Andersson - 26 juni 2011 19:58

Saga och jag precis innan vi ska till Anna och Johan.


 

 

Av Andersson - 26 juni 2011 19:47

I lördags blev det midsommarfirande hos Anna och Johan. Det blev otroligt lyckat och Annas grillade folielax gick inte av för hackor. Den tackar och bockar vi för.

Innan maten var det sill och potatis och jag äter i vanliga fall inte det men eftersom jag tycker det ser så gott ut så smakar jag alltid och FAKTISKT i år var det gott! Midsommarsill hette den visst. Helt okej! Jag tar mig gärna lite till av denna goda sill :-)


 





Av Andersson - 24 juni 2011 07:18

 

Sagas första midsommar  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Ovido - Quiz & Flashcards