FruAndersson

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Andersson - 9 februari 2012 20:05

Igår hade Saga besök av bästa vännen Maya. De leker bra tillsammans de där två. Fast ibland får Saga lite konstiga ideér, hon får sina snilleblixtar min lilla Saga. Hon ger sig ofta in i saker, eller hyss kanske man ska kalla dem, hon vet iaf att det är något som man inte får göra.

Började ana oråd när jag hade hört kranen stå och spola på övervåningen ett bra tag. Gick upp och fick se Maya stå och tvätta händerna och se lite lagom skyldig ut. Samtidigt hör jag Saga i bakgrunden:


- Förlåt mamma för att vi målade dockhuset.

(Innan jag ens tittat in i rummet.)

Hon tyckte säkert det var lika bra att förbereda mig innan jag klev in i hennes rum. Fasiken vad ambitiösa de hade varit. Målat hela j__a dockhuset i vattenfärger och nästan varenda liten möbel i dockhuset. Jag fick bära ner alltihop i badkaret och spola och gnugga i en evighet kändes det som. Suck ... som tur var lyckades jag få bort det mesta förutom på de olackade ytorna på dockhuset som hade dragit åt sig en del färg. Jag får väl måla om, kanske ska ta Saga till hjälp?


"Och fru Andersson skrev i den blå skrivboken .... "


 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig om något

0 besvarade frågor

Gästbok

Bloggerfy.com

Öka din bloggtrafik

Gillar att läsa


Ovido - Quiz & Flashcards